سید هاشم فیروزان

سرهنگ پاسدار سید هاشم فیروزان
مشخصات بلاگ

در این سایت گذری به زندگی نامه سید هاشم فیروزان خواهید داشت

۱۵ مطلب در شهریور ۱۳۹۶ ثبت شده است


بودند کسانی که بی خبر از آن حادثه بزرگ به کسب و کارشان مشغول بودند. 

بودند کسانی که حق را شناختند اما سر یاری کردن امام (ع) را نداشتند. 

بودند کسانی که از میانه راه بازگشتند. 

بودند کسانی که شبانه امام (ع) را ترک کردند. 

بودند کسانی که تا ظهر عاشورا در جبهه امام(ع) جنگیدند اما گریختند. 

بودند کسانی که دنیایشان  را در سپاه یزید دیدند و به روی حجت خدا تیغ کشیدند. 

بودند کسانی که از سپاه یزید به سپام امام حسین (ع) شتافتند. 

و بودند کسانی که تا پای جان در راه امام (ع) جنگیدند و جاودانه شدند. 


و امروز 

کربلا هنوز کربلاست و هنوز تاریخ در ظهر عاشورا زنده است. کربلا تنها آزمون مردمان عراق و شام و مدینه در سال 61 هجری نبود. صحرای کربلا وسعتی به اندازه زمین و آسمان دارد و عاشورا در هر لحظه از تاریخ در جریان است. هنوز دعوت امام پابرجاست: «من کان فینا باذلا مهجته و موطنا علی لقاء الله نفسه فلیرحل معنا»[2]؛ آنکه قصد نثار خون خود در راه ما را دارد.و طالب دیدار خداست با ما کوچ کند. 


چگونه با قافله کربلا همراه شویم؟ 

کربلا با عافیت طلبی بیگانه است و عافیت طلبان هرگز قدم به کربلا نگذاشتند. تشنگان دنیا نیز که محبت دنیا کر و کورشان کرده بود در چاه ابن زیاد افتادند. عده ای خیر خواهانه امام حسین (ع) را به صلح با یزید دعوت کردند و با امام راهی نشدند. آنها هم که از جان و مال و فرزندانشان بیمناک بودند بهانه ها تراشیدند تا بازگردند و... 

انتخاب با ماست که چگونه باشیم تا از قافله جا نمانیم.  









 


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ شهریور ۹۶ ، ۰۷:۲۴
سید هاشم فیروزان

 متأسفانه امروز در برخی از ادارات منکر تراوش می‌کند در حالی‌که در حکومت اسلامی هیچ توجیهی برای این‌گونه مصادیق فساد نمی‌توان یافت.

 امربه‌معروف و نهی از منکر دوای بسیاری از دردهای جامعه است. اهمیت ماهیت امربه‌معروف و نهی از منکر بر فردی پوشیده نیست بلکه لازم است از مرحله سخن به مرحله عمل در این زمینه تغییر رویه بدهیم. وجود منکر آفات و آسیب‌های یک جامعه اسلامی است و مقام معظم رهبری و مراجع تقلید به کرار نسبت به این مسئله تذکر داده‌اند و هیچ فرد یا گروهی نمی‌تواند نسبت به‌درستی و جایگاه ویژه این حکم الهی در بین جامعه اسلامی خدشه‌ای وارد کند.

 امربه‌معروف و نهی از منکر باید از ادارات دولتی شروع شود و سپس به کف خیابان برسد چراکه مشاهده فساد در بین مسئولان موجب سستی و بی‌انگیزگی مردم می‌شود. لازم است قانون جامع امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه با حمایت‌های سیاسی، قضایی و اجتماعی به‌صورت کامل اجرا شود چراکه دوای بسیاری از دردهای جامعه در احیای دوباره این فریضه الهی ست. اگر هر نهاد و بخشی وظایف خود را به‌خوبی درزمینهٔ امربه‌معروف و نهی از منکر انجام می‌دادند کار به چنین مراحلی نمی‌رسید و امروز خرده گرفتن به اقدامات قانونی نیروهای انتظامی نیز امری اشتباه و غلط است. برخی از مسئولان از ترس جایگاه مردمی خود از بیان منکر در جامعه اجتناب می‌کنند که مبادا رأی چند فرد فاسد را در انتخابات بعدی از دست بدهند و حاضر هستند تا به قیمت به منجلاب نشستن جوانان جامعه در مقابل این فریضه سکوت پیشه می‌کنند. برخی نهادها و مسئولان نیز از ترس به خطر افتادن جایگاه شغلی و مالی خود در برابر این وظیفه بی‌تفاوت هستند که بسیار جای تأسف است. متأسفانه امروز در برخی از ادارات منکر تراوش می‌کند در حالی‌که در حکومت اسلامی هیچ توجیهی برای این‌گونه مصادیق فساد نمی‌توان یافت بنابراین لازم است تا امربه‌معروف و نهی از منکر از دورن سازمان دولت وادارات کشور شروع شود.هدف امام حسین(ع) هم از قیام خونین عاشورا احیای امربه‌معروف و نهی از منکر بود بنابراین نمی‌توان این فریضه مهم الهی را از متن جامعه حذف کرد امید می‌رود برنامه‌ریزی‌ها در زمینهٔ سخنرانی کردن به مرحله عمل در جامعه سوق پیدا کند

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ شهریور ۹۶ ، ۰۹:۲۷
سید هاشم فیروزان
چهارشنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۶، ۰۸:۰۸ ب.ظ

امروز باید مواظب نفو ذی ها باشیم

امروز باید مراقب نفوذی ها باشیم، مراقب باشیم نفوذی ها در عرصه های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی در صفوف ما رخنه نکنند.نفوذی ها همان کسانی هستند، که اسلام را قرن های متمادی در غربت مضاعف کشانیدند، امروز ما هستیم و شهدا و ما هستیم و حسین بن علی(ع) و پیامبر اکرم(ص) و ایشان دفاع جانانه و مصفا رزمندگان ما از اسلام را می بینند، دفاع ما توامان با اخلاص و معرفت دینی است، زمانی که این چنین شد، نتیجه آن تقدیم شهید حججی ها و امثال این شهید می شود.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ شهریور ۹۶ ، ۲۰:۰۸
سید هاشم فیروزان
سه شنبه, ۲۸ شهریور ۱۳۹۶، ۰۱:۰۴ ب.ظ

اهمیت جنگ هشت سال دفاع مقدس برای ملت ایران

دفاع مقدس نعمتی الهی بود اگر خداوند به جای کوه دماوند به ما طلا می‌داد، ارزش آن با جنگی که اتفاق افتاد، برابر نبود چرا که طلا مایه فساد و مصیبت است اما این جنگ مایه خوبی برای امت اسلامی بود چنانچه قدرت نظامی جمهوری اسلامی را هم تقویت کرد.دفاع مقدس روح شهادت طلبی و ایثارگری را در مردم ما زنده کرد به یاد داریم امام راحل در زمان جنگ درباره شهید فهمیده فرمودند که رهبر ما این طفل 13ساله استامروز می‌بینیم شهید حججی‌ها از رویش‌های انقلاب هستند و ما از این مصادیق کم نداریم؛ باقی ماندن نظام به برکت جنگ و تربیت نیروهایی در هشت سال دفاع مقدس بود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ شهریور ۹۶ ، ۱۳:۰۴
سید هاشم فیروزان

در موقعیتی که معجزه انقلاب رویش‌هایی در نسل سوم و چهارم به وجود آورده که شهید حججی را تحویل این جامعه می‌دهد برخی مسئولان می‌گویند انقلاب گذشت و چهره زندگی آنها و روش معیشتی و معاشرتی آن‌ها از نظر تجملاتی در بستر این انقلاب در کنار خون شهدا به شکلی است که با انقلاب هماهنگی ندارد.


این افراد نه فکر انقلابی و نه عمل انقلابی دارند برخی از مسئولان در فکر و رفتار و عملشان اصلا به شکل حججی نمی‌آید حتی بعضی اوقات جوانان انقلابی را به عنوان یک فرد تندرو می‌دانند.


در این نظام یک طرف محسن حججی و شهدای رزمنده حرم هستند و یک طرف دیگری است فردی است که تفریحات تابستانی دخترش را از جیب بیت‌المال پرداخت کرده و یک نخبه سیاسی نیز می‌گوید که اینها ذخیره انقلاب هستند این حرف چه معنی می‌دهد یعنی شهید حججی ذخیره انقلاب نیست اما این‌ها هستند؟


ما در پیمودن مسیر انقلاب با چالش‌های زیادی روبه‌رو هستیم و مردم ما باید مقابله کنند و این کار را دارند می‌کنند و دلیل آن هم مدافعان حرم است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ شهریور ۹۶ ، ۰۹:۲۱
سید هاشم فیروزان
شنبه, ۱۸ شهریور ۱۳۹۶، ۱۰:۱۰ ق.ظ

علی ای همای رحمت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ شهریور ۹۶ ، ۱۰:۱۰
سید هاشم فیروزان
جمعه, ۱۷ شهریور ۱۳۹۶، ۱۲:۰۶ ب.ظ

ایثار وشهادت شهید محسن حججی

امروز اقتدار، ثبات و امنیت جمهوری اسلامی ایران که در طول تاریخ بی نظیر است ، مدیون ایثارگری ها و شجاعت این شهدای والا مقام ، جانبازان، ایثارگران و امروز شهدای مدافع حرم همچون شهید حججی است که این گونه از مرزها و جایگاه مقتدر کشور در برابر دشمنان و توطئه گران صیانت و پاسداری کردند و ملت شریف و بزرگ ایران قدر این شهداء را می دانند و همه ما مدیون این فداکاری ها هستیم .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ شهریور ۹۶ ، ۱۲:۰۶
سید هاشم فیروزان
جمعه, ۱۷ شهریور ۱۳۹۶، ۱۱:۱۷ ق.ظ

حادثه میانمار یک نسل کشی است

امروزه هزاران کودک و پیر و جوان و زن بی‌دفاع مسلمان میانماری در سایه مسئولیت جایزه داران صلح نوبل سر بریده می‌شوند و صدایی از سازمان‌ها و بنیادهای پرمدعای بین‌المللی شنیده نمی‌شود،   

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ شهریور ۹۶ ، ۱۱:۱۷
سید هاشم فیروزان

جنایات وحشتناک گروههای تندروی بودایی و ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیایی، حکایت از یک توطئه ی سازمان یافته ضد اسلامی دارد که در صورت عدم توقف و پایان پذیری منجر به ثبت یک نسل کشی بزرگ دیگر در تاریخ بشریت خواهد شد. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ شهریور ۹۶ ، ۲۰:۵۱
سید هاشم فیروزان

 ایثار یعنی ازجان گذشتن برای حفظ وطن و حفظ انقلاب اسلامی  که مردم ایران  درانقلاب وپس از انقلاب در جنگ تحمیلی نشان دادن هشت سال دفاع مقدسی که  جوانهای ما به امام امت لبیک گفتند از نوجوان ۱۳ساله گرفته تا پیرمردان ۷۰ساله از  جای جای ایران  فارس وترک و کرد وعرب و ارامنه ووو۰۰ دریک جبهه دریک سنکر  درمقابل رژیم صدام که چندین کشور حمایت می کردند ازجمله امریکاواسرائیل  ایستادگی کردند وجان خودشان را دراین راه ایثار کردند وشهید شدند درپشت جبهه  هم ملت ایران ازانفاق مال خودشان از رزمندگان حمایت می کردند هرخانواده به اندازه  توان خود حتی شده چند عدد تخم مرغ  حمایت خودشان را از رزمندگان اعلام  میکردند من یادم هست دردوران جنگ رفته بودیم در یکی از روستاهای شهرستان  چالوس جهت سخنرانی موقع برگشتن از روستا دور شده بودیم  راننده متوجه شد که  یک نفر بطرف ماشین دست تکان  می دهد و دوان‌  دوان  بطرف ماشین می اید من  گفتم دور بزن بریم پیشش شاید بنده خدا می خواهد با ما به شهر بیاید تاکه رسیدیم  پیشش  دیدم یک پدر در یک دستمال داخلش مقدار گردو وچند تومن پول  اورده  جهت کمک به رزمندگان  گفتم پدر جان چرا به این زحمت افتادی بعدأ می دادی گفت  نه پسر جان من تا از مسجد بروم خانه و این هدیه نا قابل رو بیارم شما حرکت کرده  بودید این کمک من به رزمندگان‌است  خوب این انفاق این پیرمرد وایثار آن  نوجوان  ۱۷ساله ورهبری  امام بود که با امکانات کم توانستیم درمقابل دنیا به ایستیم خوب  روشن است  که ما ملت ایران این انقلاب واین راحتی را  به اسا نی بدست نیاورده ایم   با دادن خون هزاران هزار شهید انقلاب اسلامی ایران  پیروز شد  این  ایمان و انفاق  وایثار ملت ایران بود که جهان رو به حیرت گذاشته  ما همان ملت هستیم شاید بعضی  از جوانهای امروزی به  ظاهرحزب الهی نیاید وپوشش خوبی نداشته باشد اما او یک  مسلمان است و وطنش رو دوست می دارند خدایی شاید بیشتر از ما عاشق رهبر  هستند  اگرروزی برای کشور خدای نا کرده حمله شود همین جوانها به فرمان امام  خامنه ای لبیک می گویند ودر میدان جنگ حاضر میشوند پس ما مسئولین باید قدر  ملت بخصوص جوانهایمان را بدانیم  وحمایت کنیم وسلام 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ شهریور ۹۶ ، ۱۳:۰۸
سید هاشم فیروزان